7 alimente care te fac mai fericit, conform cercetarilor stiintifice!

Se pare ca exista stiinta in spatele alimentelor care iti stimuleaza starea de spirit!


Traim in cautarea constanta a fericirii. Incercam terapie, noi rutine de exercitii si meditatii pentru a gasi pacea si bucuria. Dar ce se intampla daca consumul anumitor alimente va poate ridica moralul? Studiile care leaga nutritia si bunastarea mentala au aparut in ultimul deceniu, iar anumite alimente sunt asociate cu cresterea serotoninei in creierul nostru. Serotonina, cunoscuta si ca „hormonul fericirii”, este o substanta chimica care joaca un rol important in reglarea starii noastre de spirit. Nivelurile scazute de serotonina pot cauza instabilitate a dispozitiei noastre.

Iata alimentele care sunt cunoscute ca fiind perfecte pentru imbunatatirea starii de spirit.


Ciocolata neagra


O analiza sistematica a constatat ca ciocolata neagra poate afecta pozitiv starea de spirit. Exista trei componente principale gasite in ciocolata care sunt asociate cu sentimentul de fericire: triptofan, teobromina si feniletilalanina. Triptofanul este un aminoacid pe care creierul il foloseste pentru a produce serotonina. Teobromina este un stimulent slab care va poate imbunatati starea de spirit. Intre timp, feniletilalanina este un alt aminoacid folosit de organism pentru a produce dopamina, care actioneaza ca un antidepresiv.



Banane


Desi bananele contin serotonina, nu este in masura sa traverseze bariera hemato-encefalica. Dar bananele pot juca un rol crucial in reglarea starii de spirit intr-un mod mai indirect. Corpul tau are nevoie de vitamina B6 pentru a crea serotonina, iar bananele sunt deosebit de bogate in acest nutrient. O singura banana de marime medie contine pana la 0,4 mg de vitamina B6, care reprezinta aproximativ 25% din aportul zilnic recomandat.


Nuca de cocos


Nuca de cocos este incarcata cu trigliceride cu lant mediu, care va pot ajuta sa va cresteti energia. Un alt motiv pentru care nuca de cocos este considerata hrana pentru starea de spirit este ca un studiu pe animale din 2017 a constatat ca MCT-urile din laptele de cocos pot reduce anxietatea. Sunt necesare mai multe cercetari pentru a intelege pe deplin legatura dintre anxietate si nuca de cocos la oameni.



Cafea


O analiza din 2016 a concluzionat ca consumul de cafea este asociat in mod semnificativ cu scaderea riscului de depresie. Un alt studiu a concluzionat ca cafeaua - atat cofeinizata, cat si decofeinizata - a imbunatatit semnificativ starea de spirit a subiectilor in comparatie cu cei care au ingerat o bautura placebo.


Avocado


Acest fruct neted si cremos este plin de nutrienti, inclusiv colina, pe care corpul tau o foloseste pentru a-ti regla sistemul nervos si starea de spirit. Un studiu din 2020 a constatat ca grasimile sanatoase din avocado sunt asociate cu scaderea anxietatii la femei. Un alt motiv excelent pentru a consuma mai mult avocado este ca sunt bogate in vitamina B, care a fost legata de un nivel mai scazut de stres.



Fructe de padure


Fructele de padure, in special, sunt bogate in antioxidanti, cunoscuti si sub denumirea de flavonoide, care pot reduce simptomele depresiei. Un alt studiu in care subiectilor li s-a administrat suc de afine a aratat rezultate promitatoare care au legat aportul de afine cu declinul cognitiv mai lent asociat cu imbatranirea.


Alimente fermentate



Alimentele care trec printr-un proces de fermentatie, cum ar fi varza murata, kimchi, chefir, kombucha si iaurt va ajuta sa va mentineti un intestin sanatos si, de asemenea, va pot ajuta sa va imbunatatiti starea de spirit. Procesul de fermentatie creeaza probiotice, care, la randul lor, sustin bacteriile sanatoase din intestin. Acum, ce legatura are intestinul tau cu starea ta de spirit? Mult. Pana la 90% din serotonina produsa de corpul dumneavoastra este creata din celulele intestinale. Prin urmare, consumul de alimente fermentate promoveaza o productie mai buna de serotonina.

24 views0 comments