Traieste sanatos: Iata cinci carbohidrati pe care trebuie sa-i mananci!

Multi oameni cred ca carbohidratii nu fac parte dintr-o dieta sanatoasa, totusi unele alimente care contin o multime de carbohidrati sunt foarte bune pentru sanatatea ta si pentru mentinerea nivelului de greutate.



Multe diete la moda spun ca trebuie evitate carbohidratii, dar carbohidratii complecsi, spre deosebire de prajiturile procesate cu faina alba si zahar, sunt bogati in fibre alimentare si diverse vitamine si minerale. Exista mai multe beneficii pentru sanatate in acesti carbohidrati care este important de stiut. Pe langa faptul ca ofera organismului nostru energia de care are nevoie, carbohidratii complecsi va vor imbogati corpul cu vitamine. Antioxidantii gasiti in ele sunt, de asemenea, importanti si chiar va pot prelungi durata de viata si va pot ajuta sa va mentineti o greutate sanatoasa.


Fructe


Deoarece fructele precum bananele si merele contin destul de multi carbohidrati si zaharuri naturale, persoanele care mananca mai putini carbohidrati nu mananca aceste fructe. Cu toate acestea, sa mananci un mar sau o banana este bine pentru tine, mai ales atunci cand sunt consumate intregi si nu ca smoothie sau suc. Bananele contin vitaminele A, C si 6B, precum si potasiu, magneziu, acid folic, antioxidanti si, de asemenea, fier, proteine, carbohidrati, grasimi si fibre. Pe scurt, puteti gasi putin din tot ce aveti nevoie din punct de vedere nutritional intr-o banana.

Daca va plac merele, mancati-le cu coaja, deoarece aceasta ofera o cantitate dubla de fibre si, de asemenea, cu 25% mai mult potasiu si cu 40% mai multa vitamina A.



Caju


In comparatie cu alte nuci, caju contin mai putine grasimi si mai multi carbohidrati si ar trebui consumate cu moderatie. Un sfert de cana de caju contine 10 grame de carbohidrati cu 17 miligrame de acizi grasi omega-3 sanatosi, care nu se gasesc in migdale, si componente care ajuta la scaderea colesterolului „rau” cunoscut sub numele de LDL.


Ovaz


Cerealele integrale precum ovazul contin 14 grame de carbohidrati per cana si jumatate, dar contin fibre solubile, care sunt esentiale pentru mentinerea sanatatii inimii si scaderea nivelului de colesterol, un avantaj important atunci cand cea mai mare parte a dietei unei persoane se bazeaza pe grasimi animale.



De asemenea, ovazul contine cantitati adecvate de fier, acid folic si magneziu. Au un indice glicemic scazut, care stabilizeaza nivelul zaharului din sange si este bun pentru persoanele cu diabet. Acest lucru ajuta la procesele de pierdere in greutate si la mentinerea unei greutati normale.


Linte


O cana si jumatate de linte fiarta contine aproximativ 60 de grame de carbohidrati, asa ca unii oameni reduc cantitatea de leguminoase pe care o consuma. Pacat, deoarece o cana de linte fiarta contine si 18 grame de proteine ​​(aproape cat trei oua) si 15 grame de fibre, plus minerale precum cuprul, zincul si fosforul fara grasimi saturate.



Dovleac


Familia dovleacului este o sursa buna de carbohidrati fara gluten si fibre alimentare, care te fac sa te simti plin pentru o lunga perioada de timp. Sunt usor de digerat si au un continut scazut de calorii, ceea ce ajuta la mentinerea greutatii.

46 views0 comments